Treball per projectes en l’Àmbit STEM

Albert Arcas

Professor a l’Institut Sant Pol de Mar. Xarxa Instituts Projectant.

Ponència Experimentals: “Què tenim que interessi tant als invasors?”

Vaig estudiar geologia a la U.B., una carrera força teòrica. El meu darrer any de carrera, cursant Maîtrise de medi ambient marí a la U. Perpinyà, vaig descobrir una manera d’aprendre molt aplicada, cooperant amb els equips de científics de la facultat, embarcats en campanyes oceanogràfiques, fent projectes en empreses,… Un mètode molt semblant al que sempre he utilitzat com a instructor de vela. Acompanyar al navegant a l’aigua des del primer minut i al final de cada sessió, avaluar-ne el progrés.

La meva tasca al sistema educatiu de secundària i batxillerat, ha evolucionat per acabar recuperant aquesta manera de fer. De ben segur que en això, hi te molt a veure haver treballat molts anys amb grups de diversitat, on calia dotar de sentit real l’aprenentatge.

La vida no està compartimentada en matèries, i tinc clar que l’aprenentatge és significatiu quan es fa viure i s’aplica.

arcas

 

http://professoraprenent.cat

aarcas4@xtec.cat

Presentació disponible a: https://docs.google.com/presentation/d/1fJS18seTrcA7sDQS5X4CdnSTR_1eJ4CTW5kOCn9_OS4/edit#slide=id.g1b1aa76194_0_0

 

Anuncis

1 comentari

Els comentaris estan tancats.

