Treball per projectes en l’Àmbit STEM

Laia Palou

Professora Institut Salas i Xandri. Xarxa Instituts Projectant.

Ponència Experimentals “Un plaer amb molta química

palouPel que fa a la meva formació sóc llicenciada en Biologia (UAB, 2004) i doctora en Psicologia (Dept. Metodologia de les Ciències del Comportament, UB, 2010). Porto sis anys dedicant-me de manera exclusiva a la docència a Secundària. He viscut de molt a prop la recerca científica i intento aportar el meu punt de vista als alumnes: que reflexionin sobre què és i com es fa Ciència avui i per què és important adquirir uns coneixements científics com a ciutadans. Fora de l’aula i en aquesta mateixa direcció, formo part del grup de treball de l’ICE de la UAB, Scientia omnibus. He fet cursos de formació sobre educació emocional, intel·ligències múltiples a l’aula i Aprenentatge Basat en Problemes.

Com a docent, considero essencial optar per una metodologia activa que doni resposta a la diversitat de l’alumnat. En aquest sentit, veig important el treball per Projectes com a eina per assolir les Competències que marca el Decret i apropar els alumnes a la Ciència. Actualment sóc professora de Ciències de la Naturalesa a l’Institut Salas i Xandri i és aquí on he començat a treballar per projectes.

En el nostre Institut, cada trimestre fem un projecte d’àmbit científicotecnològic, que dura unes 20 hores. Al llarg dels projectes desenvolupem una part del currículum a partir de propostes que pretenen estar connectades amb el món real i fomentar la participació activa de l’alumnat i cooperació per aconseguir un producte final. Actualment com a claustre estem elaborant els projectes de primer i de segon d’ESO i creiem important poder-los compartir i generar espais de reflexió.

Accés a la web del projecte presentat (materials i orientacions) https://sites.google.com/salasixandri.cat/quimica-de-la-cuina/inici

Anuncis

1 comentari

Els comentaris estan tancats.

%d bloggers like this: