Treball per projectes en l’Àmbit STEM

Marta Caño

Professora a l’Institut de Cornellà. Xarxa Instituts Projectant.

Ponència Interdisciplinar “Illes verdes: un projecte interdisciplinar per conèixer les zones verdes del barri i ajardinar el pati de l’institut”

canoFa 18 anys que em dedico a l’educació, vaig tenir la sort de començar a Formació d’Adults experimentant amb la Secundària a Adults. Llavors no hi havia llibres específics d’adults i encara menys per secundària. Tot estava per fer i va ser una manera de començar a treballar la ciència i la tecnologia d’una manera més oberta, partint de problemes quotidians propers als adults i integrant matemàtiques, ciència i tecnologia. Després vaig passar al món dels instituts i amb la inèrcia que portava de l’experiència amb adults vaig continuar treballant en aquesta línia i engrescant a altres companys a trencar les barreres de les matèries i treballar més interdisciplinàriament. Vaig aprofitar que m’encarregava de la sostenibilitat per engegar projectes amb els delegats mediambientals i treballar el tema dels residus en el treball de síntesi junt amb les matemàtiques. Vaig poder iniciar un parell de projectes amb el Museu Blau on els alumnes participaven en un congrés sobre evolució i sobre l’Antàrtida, a partir de preguntes que s’havien fet i de les recerques que havien desenvolupat.
El 2015 vaig formar part de l’equip impulsor de l’Institut Cornellà, de nova creació, cosa que va permetre repensar l’organització de l’institut per poder fer realitat el treball per projectes interdisciplinar.

Presentació de la ponència:

.

.

Anuncis

1 comentari

Els comentaris estan tancats.

