Treball per projectes en l’Àmbit STEM

Pere Royo

Professor a l’Institut-Escola Les Vinyes (Castellbisbal). Xarxa d’Instituts Innovadors ICE-UAB. EscolaNova 21.

Ponència Experimentals: “CRASH- Analisi d’un accident: Un projecte per compartir creat col·laborativament“.

royoA més de parella, pare, fill, germà… em considero un projecte de professor que intenta aprendre a nedar amb l’aigua al coll. Per això crec fermament en la potència de cooperació i la col·laboració entre els docents i per tant crec que és molt important transmetre aquesta manera de treballar als alumnes.
Des de que vaig entrar al món de la docència he vist el treball per projectes o en els meus inicis, versions més simples, com una eina necessària i volguda, malgrat que fins que no t’hi llences no veus realment les seves possibilitats. I n’hi ha moltes.
Quan comences a treballar per projectes, i especialment en àrees científiques i tecnològiques, aviat no entens perquè no es fa més extensament. Per mi és òbvia l’estreta relació entre l’aprenentatge de ciència i la presentació de situacions el més properes a la realitat possible que ens pot donar el treball per projectes.
I no hem de tenir por d’intentar-ho, en podem trobar molts de fets. Agafem-los i adaptem-los a les nostres necessitats.
He participat i participo en la creació de projectes a l’Institut Escola Les Vinyes de Castellbisbal, a les dues edicions del Betacamp, a grups de treball per projectes com l’Eduwikilab, o el grup de projectes de la Xarxa d’instituts innovadors de l’ICE-UAB, … així com a l’STEAM Barcelona, a l’Escola nova 21 i altres.

Els materials per a dur a terme el projecte presentat són disponibles a: https://app.box.com/s/nbndtbffmjh8l7iudvjyjriuoub3xxwz

 La presentació de la ponència:

.

.

Anuncis

1 comentari

Els comentaris estan tancats.

%d bloggers like this: