Treball per projectes en l’Àmbit STEM

Pàgina d'inici » Àmbits » Tecnologia » Sílvia Zurita

Sílvia Zurita

Professora a l’Institut de Tordera. Xarxa Instituts Projectant. Xarxa Escola Nova 21.

Ponència Tecnologia “Dels projectes de tecnologia a la tecnologia dins els projectes“.

zuritaDe formació científica, he acabat impartint tecnologia els darrers 20 anys. Aquest fet d’ocupar una plaça de tecnologia, encara que la meva titulació inicial sigui de química-física, m’ha obligat a dissenyar projectes i a qüestionar-me, ja des de l’inici de la meva feina a secundària, sobre les metodologies que fem servir a l’aula.
Des de la participació a la organització dels primers mercatecs, passant després per la formació en pràctica reflexiva de tecnologia, que estava centrada en el ABP, i acabant per tots els cursos que he impartit com a formadora i per tots els cursos que he fet com a aprenent virtual, no he deixat de buscar maneres de fer que els meus estudiants aprenguin amb més sentit, de manera més permanent, autònoma i significativa.
Després de molts anys d’incloure els projectes per iniciativa pròpia a la meva aula, en assignatures de ciència, de tecnologia i d’informàtica, actualment treballo a l’INS de Tordera, un centre que té els projectes com a un dels principal pilars dels seu projecte educatiu. Això m’ha permès tenir una experiència en projecte extensos i altament interdisciplinars que seria impossible d’adquirir en un centre més tradicional… i també aprendre molt i fer-me moltes preguntes encara no resoltes sobre les dificultats pràctiques que implica aquesta metodologia.

Presentació a les Jornades:

Anuncis

1 comentari

Els comentaris estan tancats.

